Azúrexpress
vígjáték
Balról jobbra haladva: Lázár István hangmérnök, aki Eiben István operatőr vállát fogja. Mellettük az egyik főszerepet alakító Tolnay Klári, akinek ez volt egyik első filmsikere. Mellette az idős hölgy Gazdy Aranka, mögötte a még idősebb Vendrey Ferenc, azaz Vendrey Tata, akinek az azóta szőrén-szálán elveszett Tata-filmjei nyitják meg valahol száz év előtti régmúltban a magyar filmtörténetet. Előtte, homlokára tolt szemüveggel a rendező, Balogh Béla áll, akinek filmes karrierje szintén még a némafilmek idejébe nyúlik vissza. Nem mellékesen ő volt Szepes Mária írónő szeretett nevelőapja. Balogh a most előkerült képen kedélyesen cseveg felfedezettjével, Szeleczky Zitával, a vidám párbeszédet pedig a háttérből Köpeczi-Boócz Lajos, a régi magyar filmek nagyszerű jellemszínésze figyelme kíséri. Akibe Szeleczky belekarol, az nem más, mint a pályakezdő Fónay Márta, aki nem sokkal azelőtt cserélte fel a Magyar Rádiónál folytatott adminisztrátori munkáját a színészi pályával. Mögötte áll a "portomingói hős", Újvári Lajos, ő mellette pedig szemüvegben a Halálos tavasz későbbi rendezője, Kalmár László, aki ebben a produkcióban a rendező egyik asszisztense volt. Csípőre tett kézzel, dinamónadrágban (júliusban volt a forgatás) egy másik későbbi híres filmrendezőnk, Farkas Zoltán, aki ennek és a általában harmincas évek legtöbb produkciójának legügyesebb vágója volt. A mögötte álló szmokingos úr szintén pályakezdő: Básti Lajos, akinek néhány hónapja ünnepelte a színházi világ százéves jubileumát.
Kakukktojás a kép jobb szélén, előtérben álló idősebb úr, akit mi Székely Sándor gyártásvezetőnek tippelünk, nem csak a kora (ekkor volt 53 éves), de valahogyan magabiztos tartása miatt is. Reméljük, hogy akad most is egy "Judy81", aki ezt a talányt segít megfejteni!(idézet)
Color by Magyar fotóarchívum
Gif